10 lipca 2014

Jagodowo- bazyliowe smoothie




Z naszych pierwszych tegorocznych jagódek powstały, jak już pisałam, pyszne zakręcone jagodzianki. Całe szczęście po ich zrobieniu na dnie słoja została jeszcze garść naszych ukochanych skarbów. Za mało na ciasto, w sam raz na pyszny koktajl dla 2 osób, więc następnego dnia na śniadanie cieszyliśmy się najwspanialszym jagodowym smoothie.  Niezwykłym czyni je dodatek listków świeżej bazylii, której smak wspaniale komponuje się z jagodami. Na moim balkonie coraz bardziej rozprzestrzenia się doniczkowa uprawa bazylii, a najbardziej wielbionymi przeze mnie okazami są bazylia cynamonowa i waniliowa. Do koktajlu użyłam właśnie tej waniliowej, ma ona inne listki niż zwykła bazylia, więc nie dajcie się zmylić, na zdjęciach to właśnie ona, a nie mięta, której listki są nieco podobne. Jeśli nie macie takiej bazylii oczywiście możecie użyć zwykłej, smoothie i tak będzie niezwykłe :-)

Smoothie jagodowo- bazyliowe
Składniki (na 2 porcje):


Wszystkie składniki umieścić w kielichu blendera i zmiksować na gładki koktajl. W razie potrzeby dodać więcej słodu lub soku z cytryny- do smaku. Przelać do szklanek i podawać. Można przystroić zmrożoną śmietanką, świeżymi jagodami i bazylią.
Smacznego!



3 komentarze:

  1. Bazylia waniliowa i cynamonowa?! Wow, nie miałam pojęcia o ich istnieniu. Muszą być wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, jest jeszcze cytrynowa i czerwona i pewnie jeszcze masa innych :-) Ale na razie waniliowa to mój faworyt :-)

      Usuń
  2. składniki extra! zaintrygowałaś mnie tą bazylią waniliową :)

    OdpowiedzUsuń