30 czerwca 2014

Knedle z truskawkami





U mnie w domu knedle z owocami były bardzo popularnym obiadem przez cały rok. W zamrażarce zawsze czekały woreczki ze śliwkami, jagodami i wiśniami przeznaczone właśnie do knedli. W zasadzie nie pamiętam, by mrożone owoce wykorzystywało się do czegoś innego niż knedle :-) Może czasem mama wysypywała je na drożdżowe ciasto pod warstwę kruszonki...

Ostatnio, gdy przyniosłam do domu siatkę pełną dojrzałych, przesłodkich truskawek, zamarzyły mi się takie właśnie knedle z dawnych lat, choć truskawkowych akurat z dzieciństwa nie pamiętam. Okazało się, że knedle z truskawkami smakują wspaniale. Pachną po prostu latem i słońcem :-) Podałam je tym razem ze śmietanką light i brązowym cukrem, pyszne są także polane domowym miodem z mniszka, ze szczyptą cynamonu.

Póki sezon trwa nie zapomnijcie zamrozić choć woreczka truskawek, jeśli chcecie zimą przypomnieć sobie jak smakuje lato!


Knedle z truskawkami:


Składniki na ok. 20- 25 knedli:

  • 1 kg ziemniaków (najlepiej „starych”)
  • 1- 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • Ok. 20- 25 truskawek średniej wielkości

Do podania:


Ziemniaki obrać, ugotować w osolonej wodzie. Następnie dokładnie odcedzić i rozgnieść praską do ziemniaków na gładkie puree. Ziemniaki zupełnie ostudzić, nie mogą być ani trochę ciepłe (można ugotować je dzień wcześniej). Do ostudzonych ziemniaków dodać mąkę ziemniaczaną i pszenną, zagnieść ciasto. Mąkę pszenną dodawać stopniowo, by uzyskać odpowiednio zwarte ciasto. Ciasta nie wyrabiać długo.

Z gotowego ciasta uformować wałek, odkrawać nożem kawałki i rozpłaszczać je na placuszki, podsypując ewentualnie mąką. Na każdym placuszku układać truskawkę, zlepiać dokładnie w kulkę.

W dużym garnku zagotować osoloną wodę, wrzucić knedle. Gotować ok. 2- 3 minuty od momentu wypłynięcia na powierzchnię. Należy bardzo uważać, by nie rozgotować knedli, łatwo przegapić odpowiedni moment więc nie odchodzimy od garnka ;-) Odcedzić, wyłożyć na talerze. Można polać roztopionym masłem roślinnym. Podawać z brązowym cukrem i ulubioną roślinną śmietanką.

Smacznego!




7 komentarzy:

  1. ojeju, smak dzieciństwa :) wieki ich nie robiłam, muszę to nadrobić, skoro tyle teraz pysznych owoców

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie truskawkowe poszły na pierwszy ogień, ale jagodowych się już nie mogę doczekać:) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Przepiękne zdjęcie :) Ja jutro mam w planach knedle z truskawkami ,ale chyba zrobię wersję jaglaną :D

    OdpowiedzUsuń
  3. 1- 11/2 szklanki mąki pszennej - co to znaczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło o to, że może być potrzebne od 1 do 1 i 1/2 szklanki mąki;) (od jeden do jeden i pół tak dla zupełnej ścisłości) Zależy od tego jak wilgotne są ziemniaki. Nieraz potrzeba więcej nieraz mniej mąki. Zmienię zapis bo rzeczywiście wygląda trochę nieczytelnie:)

      Usuń
    2. Zrobie je jutro :)

      Usuń